September 13, 2010

Viva la nails

Most of you know about Viva la nails. It’s an online store where you can buy a big range of nail art supplies.
Well, I bought the pack for bloggers, youtube users, etc. and here’s what I got:
Muchos conoceréis Viva la nails. Es una tienda online en la que podéis encontrar una amplia gama de productos de nail art.
Pues bien, yo compré el pack para bloggers, usuarios de youtube, etc. y esto es lo que me llegó:

 
You receive a £20 value package, and you only have to pay shipping, which is about £3 or £4, I can’t remember now…(about 4€).
I love nail art products. I really like to sit down in my room and start doing designs on my nails.
What I miss in these products is some kind of explanation about how to use them. I mean, we all know how you use the stickers or the rhinestones. But what about, for example, water decals if you are a beginner? I know what to use everything I got, but I have to admit that if I were a beginner I wouldn’t know how to use water decals, or the feather or foils. The first time I bought water decals…I try to use them as stickers! I only knew how to use them after reading the instructions which came with them.
Recibes un paquete por un valor de unas 20 libras, y sólo pagas los gastos de envío, que son unas 3 o 4 libras, no recuerdo ahora exactamente cuánto fue…pero bueno, sobre unos 4€.
Me encanta el nail art. Adoro eso de sentarme en mi habitación y empezar a hacer cositas en mis uñas, aunque casi siempre acabo quitándomelo porque no me gusta cómo quedó jaja
Lo que echo en falta en estos productos es algún tipo de explicación de cómo usarlos. Yo creo que todos sabemos cómo usar los stickers o las piedritas. Pero, ¿qué pasa, por ejemplo, con las water decals (las calcomanías) si eres un principiante? Yo sé cómo usar todo lo que me llegó, pero tengo que admitir que si fuese un principiante no sabría qué hacer con las water decals, la pluma o los foils (no sé cómo se llama en castellano). La primera vez que compré water decals ¡yo los intenté usar como stickers! Sólo acerté a usarlos después de leer las instrucciones que venían con ellos.

Here’s a design which I did with some of the products:
Aquí os dejo un diseño que hice con algunos de los productos:


I uploaded last week these pics to my Facebook and a couple of girls asked me how to do it. It’s really simple:
1. Apply a base coat.
2. Paint your tips with a pink nail polish (or choose another colour you like).
3. Apply the stickers (the butterflies are stickers and the flowers are water decals).
4. Apply the rhinestones (to do the purple and green flowers I used 5 purple rhinestones and 1 green rhinestone).
5. Apply a top coat.
Subí estas fotos a mi Facebook la semana pasada y un par de chicas me preguntaron cómo se hacía. Es muy fácil:
1. Aplicas un base coat.
2. Pintas las puntas de tus uñas con esmalte rosa (o el color que tú elijas).
3. Pegas los stickers (las mariposas son stickers y las flores son water decals).
4. Pegas las piedritas (para hacer las flores moradas y verdes use 5 piedritas moradas y una piedrita verde).
5. Aplicas un top coat.

You can visit Viva la Nails website HERE.
Podéis visitar la web de Viva la Nails AQUÍ.

14 comments:

FunnyFaceBeauty said...

Again with the cool products. I wouldnt know how to use water decals...haven't even heard of them

Katrina said...

awesome package! i love what you did in that mani :)

Chica said...

Qué es esto del pack para bloggers, es que siempre váis como siete pasos por delante.
Te han quedado genial las uñas, eres una artista, por mucho que hubiera pegatinas ni nada.

Dolce♥Bunny said...

awww, your nails are just adorable! Its sooo pretty! Thank you for commenting on my blog! Am your new follower ;)

ronury said...

vaya que chulo, me encanta esto de las uñas pero yo no tengo mucha mano.
jejejeje.
un beso
nury

Nuku-Nuku said...

Que uñas mas chulas!!
Yo en una mano podría, en la otra ni de coña! XD

Rakhshanda said...

Hey love the design....Your nails look beautiful. Thanks for your comment!

Becky said...

@FunnyFaceBeauty, I didn't know how to use them at first, if it weren't because they came with explanation about how to use them I couldn't have used them.

@Katrina, thank you!

@Chica, pues en la página de Viva la nails de vez en cuando hay un pack de para bloggers, usuarios de youtube y demás, y sólo tienes que pagar los gastos de envío y te envían algunas cosas por un valor de unas 20 libras (^_^)

@Dolce Bunny, Thank you for commenting!

@ronury, con unos stickers en las uñas ya haces milagros! Te pintas las uñas normal y pegas 4 florecitas y tienes una manicura envidiable!

@Nuku-Nuku, a mí la mano derecha me cuesta horrores! Pero bueno...con paciencia acabo completándola jaja

@Rakhshanda, thank you! (^_^)

Chica said...

Gracias por la información, Becky (twice)

KayKay said...

wow thats so cool. how do u find such great products! the nails look well done

Becky said...

@Chica, de nada!

@KayKay, Thank you for your comment!

Anonymous said...

hey,
awesome nail art ya.... you are very creative... superb...
:Thumbs up:

My recent post: Review – Bourjois Khol and Contour Eye Pencil in Black Shade

Amee.

Blogger said...

IdentityForce - Insured Identity Protection - 14 Days Free Trial and a 17% Discount.

Blogger said...

Ever wanted to get free YouTube Subscribers?
Did you know that you can get them ON AUTOPILOT AND TOTALLY FREE by using Like 4 Like?