August 25, 2010

Glitter Gal


Glitter Gal is an Australian brand which designs good quality cosmetics at an affordable price. What I’ve tried are pencils (Eye brow and Lip pencils), but they also have lip glosses, nail polishes, gift sets…
I love the packaging of the pencils. They’ve called these “Safari Range”, because the packaging is of zebra stripes, as you can see in the photos.
These pencils are $6.95 (about 5.40€), which is a really cheap price for the quality they have. The trace is very precise and even, not like, for example, one I had from Essence (I don’t know exactly the name…I threw it away) which didn’t paint at all…it was awful. The trace wasn’t even at all and it didn’t pigment too much…
Here’s a closer look of the products:
Glitter Gal es una marca australiana que hace cosméticos de buena calidad a precios asequibles. Lo que yo he probado son lápices (para las cejas y para los labios), pero también tienen glosses, esmaltes de uñas, sets de regalo…
Me encanta el packaging de estos lápices. Lo han llamado “Safari Range”, porque tienen el estampado como de cebra, ya lo podéis ver en las fotos.
Los lápices cuestan $6.95 (unos 5.40€), lo que me parece bastante barato para la calidad que tienen. El trazo es muy preciso y uniforme, no como, por ejemplo, un lápiz que tenía de Essence (no sé ahora mismo cuál era…pero es que lo tiré), porque no pintaba para nada…era horrible…el trazo que hacía no era nada uniforme ni tenía mucha pigmentación…
Aquí os dejo unas fotos de los productos:



This eyebrow pencil comes in three shades: Light brown, Medium Brown and Dark Brown.
I have Dark Brown, which I’ve found perfect for my brows. I haven’t tried the other colours, so I can’t say if Light brown would suit blonde brows…
I find really useful the sharpener which comes with it, because I always have my sharpeners from box to box, and I never know where they are. So this way I know that the sharpener is there and it won’t move.
Este lápiz para cejas lo hay en tres tonos: Light brown, Medium brown y Dark brown.
El que yo tengo es el Dark Brown, y me va perfecto para mi tono de cejas. No he probado los otros colores, así que no os puedo decir que el Light Brown, que es el tono más clarito, vendría bien para las cejas rubias…
De verdad que me encanta que traiga el sacapuntas en la tapa, porque los sacapuntas que tengo siempre los llevo de caja en caja y nunca sé dónde están. Así que así ya sé que al menos ese sacapuntas va a estar ahí y no se va a mover.


This lip pencil only comes in this shade: Pout pink / Honey brown. But it’s suitable for a big range of lipstick shades.
Pout pink can be used with pinkish shades and Honey brown with nudes, browns…
They’re really easy to blur, which I’ve found really useful, because I don’t like my lips to be delineated. I don’t like at all that lips which are delineated with a dark pencil and then filled with a lighter shade.
Este delineador labial sólo lo hay en este tono: Pout pink / Honey brown. Pero yo creo que vale para un amplia gama de tonos de labial.
Pout pink sirve para los tonos más rosados y Honey Brown para los marrones, nudes…
Además, son muy fáciles de difuminar, lo que encuentro muy útil, porque no me gusta para nada llevar los labios muy delineados. No me gustan los labios que están delineados con un lápiz muy oscuro y luego rellenados con un labial mucho más claro.

Here’s a swatch:
Aquí os dejo un swatch:


Dark brown – Pout pink – Honey brown



Visit Glitter Gal website HERE.
Podéis visitar la web de Glitter Gal AQUÍ.

7 comments:

mypinkbubble said...

no conocia la marca, investigare

3ate4 said...

They look great, such nice colours!

Curves ahead makeup said...

these are so cute !!! I love the handles

negami kutou said...

Los colores son geniales ye l formato es precioso, de verdad que merecen la pena ainss ainss que descubrimientos haceis por el mundo.

Janelle said...

the pout pink looks cute.

http://barestudy.blogspot.com

Gaby said...

Pout Pink looks especially pretty ^^

Becky said...

Thank you so much for your comments, ladies!

Muchas gracias por los comentarios, chicas!

I try to comment everyone on your blogs, if I don't comment you, just tell me!

Intento comentaros a todas en los blogs, si no os comento, decídmelo!